Vodíková dekarbonizácia motora
Nižšia spotreba PHM, náklady na opravy a vyšší výkon motora
Trápi vás nízky výkon motora, jeho nepravidelný chod, zlý štart, zvýšené emisie alebo vysoká spotreba paliva? Je vysoko pravdepodobné, že príčinou týchto problémov je karbón (uhlíkové usadeniny).
Karbón vám z peňaženky môže vytiahnuť peniaze aj za problémy, ktoré ešte nevidíte. Zanesené piestne krúžky, škrtiaca klapka, EGR ventil, DPF filter, katalyzátor, ventily alebo usadeniny v olejovom priestore dajú o sebe čoskoro vedieť.
Riešenie je jednoduché – odstránenie uhlíkových usadenín dekarbonizáciou.
Prečo sa usadzuje karbón?
Spaľovanie paliva v motore nikdy nebolo a nebude 100% efektívne. Určité množstvo zostane nespálené vďaka čomu vznikajú – pôsobením vysokých teplôt na uhľovodíkové látky (palivo, oleje), karbónové usadeniny.
Tento čierny uhlíkový povlak sa uloží v motore, prevodovkách a ďalších častiach systému. Zanesené sacie a výfukové ventily, vstrekovacie trysky, spaľovacia komora, výfukový systém a katalyzátor spôsobia stratu sily motora, vyššiu spotrebu paliva, pokles kompresných tlakov, nepravidelné zážihy, klepanie motora a zlé štartovanie.
Karbón spôsobuje v súčasnosti väčšie problémy ako v minulosti
Spaľovacie motory sa karbónom zanášajú od začiatku, ale jeho komponenty neboli kedysi tak citlivé na nečistoty ako dnes. Táto citlivosť je spôsobená predovšetkým vysokými emisnými normami, ktoré zvýšili nároky na presnosť vstrekovania paliva a technológie.
Dostupné sú štyri druhy dekarbonizácie
- pridaním aditíva do paliva
- mechanická dekarbonizácia
- chemická dekarbonizácia
- dekarbonizácia vodíkom
Ktorá je pre vaše vozidlo najvhodnejšia? Pokiaľ je systém málo zanesený, prípadne chcete karbonizácií predísť, určite sa oplatí vyskúšať aditíva do paliva. Počítajte však s nižšiu účinnosťou. V ostatných prípadoch odporúčame dekarbonizáciu vodíkom.
Výhody vodíkovej dekarbonizácie
Vodíková dekarbonizácia je najekologickejšia, je neinvazívna, nenarúša povrch mechanických častí, neznečisťuje olej motora, nehrozí poškodenie tesnení a gumených častí motora, nie je nutná výmena celej olejovej náplne motora ako pri chemickej dekarbonizácii (s výnimkou čistenia olejového systému), a oproti chemickej dekarbonizácii čistí okrem spaľovacieho priestoru aj sací trakt.
Pri dekarbonizácii vodíkom nie je potrebné rozoberať motor, je rýchla (čistenie trvá cca hodinu), vysoko účinná a najlacnejšia.
Ako prebieha dekarbonizácia vodíkom?
Dekarbonizácia vodíkom spočíva v privádzaní plynného vodíka do sacieho potrubia motora, pričom samotný motor beží na voľnobežných otáčkach.
Chemické vlastnosti vodíka spôsobia, že pri jeho primiešaní do paliva, sa v okamihu výbuchu v motorovom priestore spojí s karbónom a vo forme čistého plynu vychádza cez výfuk von z priestoru do okolia, čím sa odstráni z motora a komponentov, ktoré sú jeho súčasťou.
Dekarbonizácia vodíkom je 100% ekologická
Pri tomto procese nevznikajú žiadne iné častice, ktoré môžu poškodiť motor alebo iné časti sústavy. Dokonca nie je potrebná ani výmena oleja a nepoužíva sa žiadna chémia.Cena dekarbonizácie motora vodíkom
Osobné vozidlá do 1900 cm3 | 75 € |
Osobné vozidlá nad 1900 cm3 a dodávky | 85 € |
Osobné vozidlá nad 2900 cm3 a dodávky | 95 € |
Vaše otázky
Povedzme, že máte osobné vozidlo na ktorom ročne najazdíte 25 000 km. Po štyroch rokoch najazdíte 100 000 km, spotrebujete 6 000 litrov PHM (pri priemernej spotrebe 6 L/100 km) a budete absolvovať 2-krát dekarbonizáciu, t.j. zaplatíte 150 €.
Dekarbonizácia motora dokáže znížite náklady na PHM približne o 15%. Ušetríte tak až 900 L, čo pri dnešných cenách vychádza na 1260 €, a keď si k tomu pripočítate nižšie náklady na opravy a menej časté výmeny filtrov, o návratnosti dekarbonizácie už viac pochybovať nemusíte.Nižšie emisie motora
Nižšia spotreba PHM
Vyšší výkon motora
Dlhšia životnosť motora
OBJEDNAJTE SA UŽ DNES
NÁJDEME PRE VÁS TERMÍN
Vodíkovú dekarbonizáciu robíme špičkovým strojom Deca SS 4000 s maximálnou účinnosťou (prietokom vodíka) až 1200 L/hod. Výrobcom je slovenská firma Slavomíra Školeka – SSpower. Celý proces čistenia trvá približne hodinu.