Dekarbonizácia motora

Vodíková dekarbonizácia motora

Nižšia spotreba PHM, náklady na opravy a vyšší výkon motora


Trápi vás nízky výkon motora, jeho nepravidelný chod, zlý štart, zvýšené emisie alebo vysoká spotreba paliva? Je vysoko pravdepodobné, že príčinou týchto problémov je karbón (uhlíkové usadeniny).

Karbón vám z peňaženky môže vytiahnuť peniaze aj za problémy, ktoré ešte nevidíte. Zanesené piestne krúžky, škrtiaca klapka, EGR ventil, DPF filter, katalyzátor, ventily alebo usadeniny v olejovom priestore dajú o sebe čoskoro vedieť.

Riešenie je jednoduché – odstránenie uhlíkových usadenín dekarbonizáciou.

Prečo sa usadzuje karbón?

Spaľovanie paliva v motore nikdy nebolo a nebude 100% efektívne. Určité množstvo zostane nespálené vďaka čomu vznikajú – pôsobením vysokých teplôt na uhľovodíkové látky (palivo, oleje), karbónové usadeniny.

Tento čierny uhlíkový povlak sa uloží v motore, prevodovkách a ďalších častiach systému. Zanesené sacie a výfukové ventily, vstrekovacie trysky, spaľovacia komora, výfukový systém a katalyzátor spôsobia stratu sily motora, vyššiu spotrebu paliva, pokles kompresných tlakov, nepravidelné zážihy, klepanie motora a zlé štartovanie.

Karbón spôsobuje v súčasnosti väčšie problémy ako v minulosti

Spaľovacie motory sa karbónom zanášajú od začiatku, ale jeho komponenty neboli kedysi tak citlivé na nečistoty ako dnes. Táto citlivosť je spôsobená predovšetkým vysokými emisnými normami, ktoré zvýšili nároky na presnosť vstrekovania paliva a technológie.

Pred a po dekarbonizácii motora
Prístroj na dekarbonizáciu motora Deca SS4000
Video o dekarbonizácii motora vodíkom

Dostupné sú štyri druhy dekarbonizácie


  1. pridaním aditíva do paliva
  2. mechanická dekarbonizácia
  3. chemická dekarbonizácia
  4. dekarbonizácia vodíkom

Ktorá je pre vaše vozidlo najvhodnejšia? Pokiaľ je systém málo zanesený, prípadne chcete karbonizácií predísť, určite sa oplatí vyskúšať aditíva do paliva. Počítajte však s nižšiu účinnosťou. V ostatných prípadoch odporúčame dekarbonizáciu vodíkom.

Výhody vodíkovej dekarbonizácie

Vodíková dekarbonizácia je najekologickejšia, je neinvazívna, nenarúša povrch mechanických častí, neznečisťuje olej motora, nehrozí poškodenie tesnení a gumených častí motora, nie je nutná výmena celej olejovej náplne motora ako pri chemickej dekarbonizácii (s výnimkou čistenia olejového systému), a oproti chemickej dekarbonizácii čistí okrem spaľovacieho priestoru aj sací trakt.

Pri dekarbonizácii vodíkom nie je potrebné rozoberať motor, je rýchla (čistenie trvá cca hodinu), vysoko účinná a najlacnejšia.

 

Ako prebieha dekarbonizácia vodíkom?

Dekarbonizácia vodíkom spočíva v privádzaní plynného vodíka do sacieho potrubia motora, pričom samotný motor beží na voľnobežných otáčkach.

Chemické vlastnosti vodíka spôsobia, že pri jeho primiešaní do paliva, sa v okamihu výbuchu v motorovom priestore spojí s karbónom a vo forme čistého plynu vychádza cez výfuk von z priestoru do okolia, čím sa odstráni z motora a komponentov, ktoré sú jeho súčasťou.

Dekarbonizácia vodíkom je 100% ekologická

Pri tomto procese nevznikajú žiadne iné častice, ktoré môžu poškodiť motor alebo iné časti sústavy. Dokonca nie je potrebná ani výmena oleja a nepoužíva sa žiadna chémia.

Cena dekarbonizácie motora vodíkom


Osobné vozidlá do 1900 cm3 75 €
Osobné vozidlá nad 1900 cm3 a dodávky 85 €
Osobné vozidlá nad 2900 cm3 a dodávky 95 €

Vaše otázky


Aká je návratnosť dekarbonizácia motora?

Povedzme, že máte osobné vozidlo na ktorom ročne najazdíte 25 000 km. Po štyroch rokoch najazdíte 100 000 km, spotrebujete 6 000 litrov PHM (pri priemernej spotrebe 6 L/100 km) a budete absolvovať 2-krát dekarbonizáciu, t.j. zaplatíte 150 €.

Dekarbonizácia motora dokáže znížite náklady na PHM približne o 15%. Ušetríte tak až 900 L, čo pri dnešných cenách vychádza na 1260 €, a keď si k tomu pripočítate nižšie náklady na opravy a menej časté výmeny filtrov, o návratnosti dekarbonizácie už viac pochybovať nemusíte.

Nižšie emisie motora

Nielenže budete menej zaťažovať životné prostredie, ale vyhnete sa problémom s emisnou kontrolou. Mimochodom, od nás dostanete aj správu o emisných hodnotách pred a po dekarbonizácii.

Nižšia spotreba PHM

Motor zanesený karbónom vám „vytiahne“ z peňaženky minimálne o 15% viac na PHM. Minimálne preto, že úspora môže byť aj vyššia. Neexistuje jediný dôvod prečo by ste mali za neho doplácať.

Vyšší výkon motora

Rozdiel vo výkone motora zistíte už pri prvej jazde, a aj keď to znie neuveriteľne, vodíková dekarbonizácia vám prinesie vyšší výkon pri nižšej spotrebe. Nie je to žiadny zázrak, len kvalitná technológia.

Dlhšia životnosť motora

Usadený karbón dá o sebe čoskoro vedieť. Prečo čakať na problémy, keď im viete predísť? Zvlášť keď o návratnosti dekarbonizácie motora nemôže byť žiadnych pochýb.

OBJEDNAJTE SA UŽ DNES

NÁJDEME PRE VÁS TERMÍN


Vodíkovú dekarbonizáciu robíme špičkovým strojom Deca SS 4000 s maximálnou účinnosťou (prietokom vodíka) až 1200 L/hod. Výrobcom je slovenská firma Slavomíra Školeka – SSpower. Celý proces čistenia trvá približne hodinu.